Tolkientolkningar

Det förra inlägget lämnade mig med en hel del övrigt att önska. För det hade ju varit finurligt om Brego kunnat återbördas till Gondor från något roligare än... Södertälje. Därför undrar jag, om Borlänge är Gondor, Falun Mordor och Ludvika Rohan; vad blir då Södertälje? Emyn Muil? Mörkmården? Eller rent av Fylke?

När den femte dagen gryr ska jag vända mitt ansikte norrut och vänta mig hjälp från Vattnadal (Paradiset i Borlänge). Elrond Karlsson vet att svara förnuftigt på detta problem, det är jag säker på.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

I och med att Södertälje tillhör huvudstaden och att vi båda inte förknippar den med någonting gott så bör staden ses med onda ögon.
Emyn Muil låter alldeles förträffligt i mina ståtliga alvöron.
Eller vad säger du?

2007-06-11 @ 18:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback