Alla heter Glenn i min mardröm

För något år sedan skrevs en krönika, som kommenterade tv-sport, i en kvällstidning. Krönikan gick ut på att försöka förstå vilka kvaliteter Glenn Hysén hade som expertkommentator. Försöket landade, om jag minns rätt, nånstans kring att Hysén var som en kompis man helst hade bredvid i tv-soffan; inte särskilt insatt men ganska kul att diskutera med.

Jag har länge varit av den åsikten att Glenn Hysén inte alls bör höras i tv. Faktum är att om han hade varit min kompis i tv-soffan hade han hängt uppochner från balkongen ganska snabbt. Det har jag ansett rätt länge. Minst lika länge som karln har agerat "expert".

Men ikväll slår han fan bottenrekord. Han tar fel på spelare precis hela tiden, upprepar sig ständigt och spyr ur sig klyschor, allt med en ton så överlägsen att han får 50 Cent att låta som en blyg liten pojk. Hysén inramad av Bosse "Jagklagarpåalltföralltvarbättreförr" Pettersson och Henrik Strömblad - som nyligen fick hotbrev från svenska komikerföreningen - utgör allt som inspirerade Edvard Munch till "Skriet".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback