Man ska inte driva med gamlingar

Någon driver med mig. Tidigare, när jag behövde den, fanns inte första säsongen av Sopranos att uppbringa på någon affär. Istället fanns alla andra säsonger. Nu, när jag behöver den, finns inte den andra säsongen att uppbringa på någon affär. Istället finns alla andra säsonger, inklusive den första. Jag citerar papegojan Jago i Aladdin:

"Jag blir så lack så jag ruggar."

Men idag är jag iallafall utsövd. Med ett stenhårt grepp om pensionärstiteln gick jag igår och lade mig vid niotiden och sov som ett barn fram till strax innan klockan sex.

Apropå något helt annat är Johan Esk en smart man. Åtminstone baserat på det han skriver och det han säger i morgonsoffan. Idag har han en klok och sund
krönika om fotboll i allmänhet och Lars Lagerbäck i synnerhet. Jag hoppas innerligt att hans tippade startelva blir verklighet på lördag. Visst, det skulle vara kul med Markus Rosenberg och Sebastian Larsson från start, men man måste väl vara realist.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Jag skickade i går tredje säsongen med vår vän i Örebro, och kom i efterhand på att han lika gärna kunnat tagit säsong fyra, fem och sex med sig.
Om inte annat så ligger väl Örebro på någorlunda avstånd från dig?
Om du förstår.

2007-10-10 @ 11:09:34
Postat av: Staffan

Då är det bara att gratulera vår vän från Örebro. Nej, jo, precis, det ligger bara en dryg timme bort. Det löser sig.

2007-10-10 @ 12:18:14
Postat av: Hanna

Aladdincitat! Stort! Jag kan hela filmen utantill och har droppat citat från del länge. Nu för tiden är det bara väldigt få som känner igen dem... Tyvärr...

Postat av: Staffan

Haha, efter att ha studerat den flitigt i unga år kan jag den utantill jag med. Vissa citat används fortfarande ofta. T.ex. "Allting...ordnar sig...fint", "Röker du? Får jag ryka?" och "Ska vi säg Al eller bara Din? Eller vad sägs om Laddie, låter som *vissel* kom då Laddie, hahaha".

2007-10-13 @ 17:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback