Bussigt

Till er som höll tummarna i torsdags (jag är säker på åtminstone fyra av er) riktas ett stort och lättat tack från Peking. Era tummar funkade. Om fredagskvällen var vi (läs: fröken Ahl) och skrev på papper som avklarade försäljningen av denna lägenhet. Lättnaden och glädjen är out of this world.

Lättade är vi ju eftersom vi redan skaffat oss en ny lya, som vi snart ska flytta till. En lägenhet som jag nästan var och hälsade på nu imorse. Det skulle lämnas in papper inför inflyttning och eftersom vi var ute i sista sekunden tog jag bussen för att ta mig dit så fort som möjligt. Förmodligen är det den dyraste bussresa jag gjort. Detta tack vare att bussbolaget infört extra påslag om man betalar kontant på bussen. Alltså slutade summan på 33 svenska kronor. För en resa som inte är av det längre slaget.

För er som känner Borlänge kan man jämföra det med att åka från Bullermyren till stan. För Stockholmsborna kan man likställa det med att åka från ena änden av Sergels Torg till den andra. Och för Gävletrakten kan det jämföras med hur långt Brynäs går i SM-slutspelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback