Stadsbetraktande

Skatteverket fortsätter på den inslagna linjen att vara en snigel på ögat. Att göra något enklare, både för dem och för mig, verkar inte vara ett alternativ så länge det inte är byråkratiskt riktigt.

Men vandringen på stadens gator gav ändå en del fina intryck. Bland annat fick jag se en scen som kunde passat i vilken teen angst-film som helst. Det coola tjejgänget upptäckte att hon som stod lite utanför plötsligt kände folk som var mycket häftiga att känna. Vips så var hon en i gänget. Hela scenariot tog ungefär tjugo sekunder, och under hög volym, varför en simpel förbipasserare fick något att skriva om på sin blogg.

Sen kan man förstås börja undra vad det är som pågår när man möter folk med både vantar och halsdukar. Själv går man runt och svettas för att man satte på sig en huvtröja under den tunna jackan. Det folkliga talet här har rätt, folk är verkligen så dana nuförtiden.

Lite kvällsräddare är jag nu också. Det vill säga att jag räddat några kvällar, inte att jag är ängslig när skymningen faller bara för att bästa Fröken Ahl är borta. Eftersom Vänner-boxen börjar nå sitt slut krävs det snart något annat att ligga framför i soffan. Lösningen på det problemet stavas Simpsons. Säsong tio är inhandlad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skatteverket är väl ena riktiga pärlor. Framför allt om man gillar byråkrati. Och vem gör inte det =)

Postat av: Staffan

Ja, vem gör inte det? Alltså, damen jag var in hos igår var så glad i byråkrati att det lyste om henne när hon pratade om det.

2007-09-06 @ 08:41:51
Postat av: Hanna

Jag gillar när folk tar sitt jobb på för stort allvar!

2007-09-06 @ 21:28:19
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Staffan

Jag får små utslag över hela kroppen av sådant beteende. Framförallt när det blandas med en blick som säger "Men lille vän, du förstår ju väldigt lite". Hade hon stått bredvid mig hade mitt huvud fått aldrig så små klappar.

2007-09-07 @ 11:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback