Nya förmågor och gamla hjältar

Denna dag bjuds det länkar. Gårdagens isolering (jag lider för närvarande av ögoninflammation med tillhörande feber och rejäl förkylning) ledde till en hel del surfande. Under detta surfande hittade jag många trevligheter.

Att börja med finns en
blogg borta i Gävle som är väl värd ett besök. Fyndigt språk och roliga funderingar, precis som en annan hoppas ha det. Kanhända ramlar den in i bloggrollen här intill snart också. Det är till och med troligt.

Vidare vandrade jag till Youtube. Funderade ett tag på vad jag ville, om det var musik eller roligheter jag sökte. Upptäckte att det var det senare. Kom så att tänka på genier som gått ur tiden, och slösökte först på Tage Danielsson. Och visst, det första som ploppade upp var sannolikhetsläran. Det var några år sedan jag fick den presenterad för mig, garvade läppen av mig och ville höra den igen. Och det fick jag först igår. Fortfarande enormt roligt.

Nästa bortgångna snille hette Lasse Lindroth, alias Ali Hussein. Alldeles för tidigt rycktes han från denna värld, men hedra honom med att glädjas åt detta.

Till sist kommer en Karlsson-special. Lars Ekborgs fantastiska Norrlandsmonolog. Kommentarer överflödiga.

Har ni inte värk i centrala delar av kroppen efter detta kan vi snabbt konstatera att vi inte har samma humor. Men i mina ögon utgör dessa herrar något av vad som kan betecknas den absolut överlägset roligaste sortens komedi, tack vare att de blandar intelligens med perfekt leverans. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback