Mycket skrik för lite ull, sa kärringen när hon klippte grisen

Nja, det vetafan om jag orkar engagera mig så särskilt i den där ansiktsboken. Blir mest yr när jag loggar in. Ska nog ta en diskussion med nån mer insatt vid tillfälle.

Hägrar gör som vanligt den sköna Norden. Norr om här, det vill säga. På fredag - ack, dessa underbara fredagar - bär det av hemöver, och då blir det inte bara en sketen helg. Det blir tre-fyra dar. Oh lord så skönt det ska bli.

Fotbollskriget börjades som utlovat med igår. Kändes fint att läsa annorlunda igen. Han hade en riktigt skön stil, den där Ryszard. Lugnt, harmoniskt språk med ett sätt att inte yvas över de stora händelserna som jag gillar skarpt. Och det gör mig sugen att läsa Hemingway igen. Och den här gången ta de som jag inte tog sist. Att jag överhuvudtaget känner lässug igen är en lisa för själen.

Och imorse togs den vanliga promenaden mellan spårvagn och jobb, denna gång till tonerna av "If I leave you" med Mando Diao. Eftersom den fick mig att spontanle hela vägen till arbetet blir den dagens låt.

Kommentarer
Postat av: Modern

Den gråa, tjocka, ulliga hälsar välkommen norrut.

Själv ska jag ägna mig åt en och annan pocket framöver, bla.a. en ny Lehane.

2008-10-22 @ 11:32:30
Postat av: Staffan

Oj, så många roliga svar jag har på det. Men det ska bli trevligt att träffa henne. Och anledningen till att det ska pockethandlas vill jag inte veta av.

2008-10-22 @ 18:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback