"Quad the f**k?"

Jo, jag vet att det är alldeles självförvållat att vara tvungen att blogga ikapp. Problemet kvarstår dock; var börjar man?

Eddie, förmodligen. Eddie Izzard, that is. Han besågs i Malmö för drygt en vecka sen. Och som han levererade, dear lord. Med tanke på att hans senaste rundresande föreställningar varit lite så så, så hade man en del dubier. Men de krossades med besked. Stripped är rolig mest hela tiden, och vansinnigt rolig emellanåt. Det nya materialet är förstås den stora behållningen, men det är ganska kul att han spelar på gamla referenser också. Egentligen saknade jag bara "Do you have a flag" bland klassikerna. Ljuvligt.

Jul, sen då. Mysigt, förstås, med massa resande däremellan. Från Malmö, med snabbt stopp i Peking, till Gondor, sedan neråt mot Jönköping, och till sist tillbaka till Peking. Och här är jag just nu, men om ett par dar drar jag till Hufvudstaden.

Bäst med julen var givetvis famlij och vänner man hann träffa, på god andraplats kommer maten. Och sen tomten. Han kom med böcker och musik, han kom med välbehövliga handskar och trevliga överraskningar. Det var ju för väl att jag inte skaffade Jamie T:s Kings & Queens på egen hand, den hade ju tomten med sig. Och hittills har han bra smak, den rödklädde. Riktigt bra.

Nu ska jag, i min isolerade sjukdomsvistelse, fortsätta författa årets lista. Den kommer imorgon.

Dgens låt: "Sticks 'n' stones", Jamie T.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback