Sport och underhållning går hand i hand

Tränarna i premier League har under några år haft en förkärlek för att vara lookalikes till andra kändisar. Till exempel är Balackburns Sam Allardyce väldigt lik den underbart odräglige Onslow (a.k.a. Geoffrey Hughes) i klassiska serien Skenet Bedrar, ett fenomen som Karlsson gjort mig uppmärksam på. Och det senaste jag lagt märke till att Steve Bruce, den gamle backhjälten och numera Sunderlandtränaren, är the spitting image of Jay Leno, vilket jag tycker är enormt roligt.

Trenden bland skidskyttar är istället att heta som andra. Carl-Johan Bergman delar ju namn med en utmärkt penna på Dalarnas Tidningar, och helgen som gick slog ett nytt stjärnskott igenom. Fredrik Lindström hette han, och var en aning bättre tränad än den nye På Spåret-domaren.

Vilken relevans allt detta har i världens medvetande är svårt att säga, men lite onödigt vetande är väl alltid roligt?

Apropå nåt helt annat så har jag inte öppnat en bok på ett par veckor nu (förutom då Rocky-albumen). Tid har egentligen funnits, men inte ro att slå sig ner med en god bok. Känns lite hemskt. Och fortfarande har jag inte skaffat mig Jamie T:s nya skiva (trogna och skarpminnade läsare minns vilken tid det tog att få hem första), så nån ny musik har jag inte heller. Bedrövligt var ordet, sa Bull.

Dagens låt är iallafall "Common People", Pulp.

Kommentarer
Postat av: Karlsson

Andra givna är ju annars; Stuart Pearce/David Caruso, Andy Reid/Pancho i Dirty Sanchez, Tobias Linderoth/Stefan Borste samt sir Alex Ferguson/Lucifer.

2009-12-10 @ 12:03:19
Postat av: Staffan

Lustigt, mycket lustigt. Framförallt de två sista.

2009-12-17 @ 03:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback