The little things that make me so happy

"Fyrledig" säger några av kollegorna. Sen lyser de upp. Jag säger helt enkelt "jobbar på måndag nästa gång". Och flinar lite pillemariskt. Om sisådär en fotbollsmatchs ordinarie tid slutar jag och hoppar på en av de där järnhästarna till huvustan. Lisa för själen, minst sagt.

Annars bävar hela IFK Göteborgs fansskara och spelare en del just nu. United föll ju mot ärkerivalen Liverpool. Leksand tog stryk av Mora, vilket var minst lika smärtande. Och nu ska ett tredje, om än inte lika stort, favoritlag spela mot AIK om SM-guld till helgen. Med tanke på trenden ser det ut som att en vissa personer med svartgult hjärta i min närhet får anledning att höhö-a ordentligt igen. Hugaligen.

Nåväl, det kan vara hur det vill med det. Särskilt många tankar kring slika världsliga saker kommer det inte att bli under veckändan. Snarare kommer trevligt sällskap, god mat och spankulerande kombinerat med shopping hägra mest.

Dagens låt: "It's good to be free", Oasis

Kommentarer
Postat av: P

Vilar halva laget i form ikväll till helgens batalj i Göteborg. Spännande, spännande!!

2009-10-28 @ 18:59:16
Postat av: Karlsson

"Snarare kommer trevligt sällskap, god mat och spankulerande kombinerat med shopping hägra mest." Jo, jag tackar jag...

Håller den än?

2009-11-01 @ 14:15:33
Postat av: Hanna

Åh, den friheten!

Postat av: Staffan

P: Nå, särskilt spännande blev det nu inte. Gratulerar.



Karlsson: Härrr Karrlsson ärr ett nädrrans mähä.



Hanna: Den är ljuvlig.

2009-11-08 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback