Regionmusik

Med enåenhalv dag kvar till semester känns timmarna extremt långa. Och minuterna ännu längre. Men i andningspaus på arbetet låter jag omvärlden veta att Dalarna, Småland, till viss del Halland och Rom är att undvika om man inte vill se min nuna under de närmaste veckorna.

För att förbereda mig mentalt för sådana resmål tänker jag bland annat lyssna på följande:

"Marigold", Sugarplum Fairy
"Tuesday afternoon", Stonecake
"Ba ba ba", Miss Li
"Till Havs", Jussi Björling
"Motown Blood", Mando Diao
"Prayer for the weekend", The Ark
"Luffarvisan", Allan Edwall
"You're the storm", The Cardigans
"Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly", Gyllene Tider
"Un'estate Italiana", Gianna Nannini
"L'arena", Ennio Morricone

Och för eventuella avstickare till Norrköping och Göteborg (eller bara för bra musik):
"Fulla för kärlekens skull", Eldkvarn
"Fear no darkness, promised child", Timo Räisänen

Dagens låt är dock "Dancing in the dark", Bruce Springsteen. Varför vet jag inte, men det är det.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag ser framemot att höra dig sjunga dessa låtar:)

2010-07-30 @ 14:13:22
Postat av: Mariussophie

I like your website alot...its lots of fun...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback