Läsning på skärm och i papper

Det var väl sisådär hundra år sen nu - på en annan plats i en annan tid - som jag berättade för alla och envar, som läste denna sida, om en en skribenttalang i vardande. En talang av stora mått. Nå, den talangen övergår mer och mer i en karriär. Och här kan ni se vad den har givit hittills. Ni hittar också en permanent länk till höger, han får fortsätta gå under namnet Trumslagarpojken här.

Då, för hundra år sen, vinnlade jag mig om att hamra in var ni läste det först. Jag påminner om det nu.

Andra läsvärda ting finns både här och var nuförtiden. Henrik Schyffert lämnar till exempel sitt bidrag till valresultatsdebatten här, och det är mycket fyndigt. Även i bokhyllan frodas läsningen just nu. Andra boken av Mark Billingham, Offerlek, gick av bara farten och nu är det Vedergällningen, nästa i ordningen, som avhandlas. Tom Thorne är måhända ingen Roy Grace, men likväl en sylvass polis.

Och snart, vänner, kommer Dennis Lehanes nya bok med Patrick Kenzie och Angie Gennaro. Åtminstone på engelska. Ska Moonlight Mile bli den första jag läser på originalspråk? Oddsen är ganska låga på det, det kommer att bli svårt att hålla sig.

Dagens låt är "Hocus pocus", Jamie T.


Kommentarer
Postat av: Frida

Lite förvånad att du inte nämnde Svd:s svar på Schyfferts inlägg ;)

2010-09-30 @ 12:24:24
Postat av: A

...passa dig för "Vickis vintage butik"... Ingen vidare bok ;P Däremot kan jag rekommendera Hanna Hellqvists "Karlstads zoologiska"... iaf första halvan av den... Hoppas allt är bra!

Postat av: Staffan

Frida: Ja, det är märkligt...



A: Tack för tipsen. Helt okej här, kul att höra av dig, och hoppas detsamma gäller i Dalom.

2010-10-12 @ 09:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback